استان‌ها

ساخت وبلاگ

سفر به دنیای گوناگون با «بسته گوناگون تابناک ایلام »؛

جدیدترین اخبار گوناگون را در «بسته گوناگون تابناک ایلام» از دست ندهید. در این صفحه شما هر روز گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، ادبیات، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد.

منبع: تابناک

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 207 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:32

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی پرگل برابر ویتنام در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا به فینال این مسابقات راه یافت تا برای کسب عنوان نخست به مصاف تیم ملی ازبکستان برود.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،  دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا شامگاه روز جمعه در ورزشگاه یونیورسیاد شهر تاشکند ازبکستان بین تیم های ایران و ویتنام برگزار شد که در پایان شاگردان محمد ناظم الشریعه با پیروزی پرگل ۱۳ بر یک به دیدار نهایی صعود کردند.


برای تیم ملی فوتسال ایران در این بازی فرهاد توکلی(۴ گل)، مهدی جاوید(۳ گل)، محمد کشاورز(۲ گل)، حسین طیبی(۲ گل)، حمید احمدی، و علیرضا وفایی گل زدند.

ملی پوشان فوتسال ایران در شرایطی گام به مرحله نیمه نهایی گذاشته بودند که در مرحله مقدماتی برابر تیم های اردن، چین و عراق به برتری قاطع دست یافته بودند و در یک چهارم نهایی هم قرقیزستان را شکست دادند. ویتنام هم با پیروزی برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود.

با این حال تیم ملی فوتسال ایران در دیداری یکطرفه و با اقتدار ویتنام را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. پیش از این تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی برابر تایلند به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود. دیدار فینال این دوره از مسابقات ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز یکشنبه برگزار خواهد شد. دیدار رده بندی هم بین تیم های تایلند و ویتنام برگزار می شود.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 196 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:32

گردهمایی بزرگ اصولگرایان با حضور نامزدهای مورد حمایت شورای هماهنگی اصولگرایان دوشنبه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک قم، گردهمایی بزرگ اصولگرایان قم دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نامزدهای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد امیرالمؤمنین قم برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی و احمد امیرآبادی را به عنوان نامزدهای اصلح شهر قم انتخاب و معرفی کرد.

براساس این گزارش این گردهمایی با حضور نامزدهای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 190 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:32

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می خواهیم با بخش خبری فوتو نیوز، مقامات با شما بی روتوش از همیشه و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز، «فوتونیوز» حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش خودشان الصاق می‌کند، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند.
 
از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتونیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان، الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 191 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

مدافع اخراجی گسترش فولاد می‌گوید در صحنه برخورد با مهدی رحمتی دستش را برای دفاع از خودش مقابل دروازه‌بان استقلال قرار داده و قصد زدن او را نداشته است.

به گزارش تابناک تبریز، محمد نصرتی که پس از برخورد با سیدمهدی رحمتی با کارت قرمز داور مواجه شد، اظهار کرد: هیچ درگیری وجود نداشت. برای زدن توپ به هوا پریده بودم و تعادلم را از دست دادم که در ادامه هم به تیر عمودی دروازه برخورد کردم. رحمتی به سمت من حمله‌ور شد و برای متوقف کردن او دستم را مقابل صورتش قرار دادم چون قدم بلندتر بود دستم روی گلوی او قرار گرفت.

او اضافه کرد: نه ضربه‌ای به رحمتی زدم و نه قصد چنین کاری را داشتم. در بازی دیگر تیم‌مان که با صبای قم اتفاق افتاد داور در چنین صحنه‌ای به دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

نصرتی در پاسخ به این سوال که آیا این کار او به خاطر اتفاقات سال گذشته در تیم پیکان است، گفت: هیچ تسویه حساب شخصی در کار نبود و همان‌طور که گفتم قصد متوقف کردن رحمتی را داشتم و نمی‌خواستم به او ضربه بزنم. فقط تعادلم را از دست دادم. الان کمرم کبود شده و احساس درد می‌کنم.

او درباره بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود و می‌توانستیم پیروز میدان شویم اما پنالتی را از دست دادیم. پنالتی‌های تیم‌مان را من و محمد ابراهیمی می‌زنیم که قبل از بازی به او گفتم که اگر پنالتی گرفتیم بدون استرس آن را بزند. /ایسنا

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 170 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر اصفهان بعد از برجام و گشایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی صاحب کارخانه پژو شد استان اردبیل کمتر از این استان نیست و باید سهمی از برجام را نیز مسئولان امر متوجه استان اردبیل کنند...

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل به طول ۱۸۰ کیلومتر اردبیل باید مثل اصفهان سهمی از برجام داشته باشدمنفعت اقتصادی دارد و می‌تواند با اتصال به شمال استان اردبیل و پیوستن به خط ریلی منطقه قفقاز ره‌آورد مطلوبی را برای استان اردبیل در مسیر توسعه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان مدعی شدند که شبکه ریلی استان اردبیل توجیه اقتصادی و ریالی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد بیان این مطالب برای یک پروژه ملی هیچ توجیهی ندارد بلکه توهین به شعور مردم محسوب می‌شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید عده‌ای در اجرای این پروژه با شعور مردم بازی کنند، یادآور شد: باید راه‌آهن اردبیل در ادامه مسیر خود با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

تغییر مدیران باید بر اساس توانمندی‌ها و با هدف رفع ‌ضعف‌ها باشد

موسوی بیان کرد: ضعف مدیریت در استان نداریم بلکه ما باید بیشترین تاکیدمان بر مدیریت بومی باشد و اگر مدیر غیربومی نیز انتصاب می‌شود باید یک نیروی کارآمد توانمند باتجربه باشد که به اردبیل و خدمت به مردم این استان علاقمند باشد.

وی افزود: به هیچ‌وجه معتقد نیستم که یک نماینده باید در تغییر مدیران ورود پیدا کند چرا که کار یک نماینده آوردن بودجه برای توسعه زیرساخت‌ها است و این توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند نقاط قوت برای یک نماینده باشد.

نماینده مردم در مجلس هشتم با بیان اینکه تغییر فرمانداران در روزهای اخیر نیز بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها انجام شده است، ادامه داد: البته در این زمینه باید کارشناسان امر نظر بدهند ولی به نظر بنده باید با دقت و طمانینه این تغییرات انجام شود و ضرورت ندارد که برای یک هدف خاص بخواهیم تغییر مدیریت‌ها را به سرعت انجام دهیم.

اردبیل عقب نگه ‌داشته شده است

موسوی با بیان اینکه استان اردبیل طی سال‌های اخیر عقب نگه داشته شده است،‌تصریح کرد: استان اردبیل دچار عقب‌ماندگی نیست چرا که نیروهای نخبه و توانمند قوی دارد که در اتاق‌های فکر می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی ضرورت بکارگیری نیروهای توانمند را در اتاق‌های فکر یادآور شد و گفت: این استان به دلایل متعدد عقب نگه داشته شده است و ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و انتخاب مدیران قوی نسبت به ضعف این موضوع اقدام شود چرا که توسعه استان اردبیل در قیاس با توسعه سایر مناطق اصلا قابل قیاس نیست و این وظیفه نماینده مجلس است که در این زمینه قوی‌تر عمل کند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری اینکه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در تغییر این شرایط نیز بی‌تاثیر نخواهد بود، یادآور شد: همه مسئولان باید به دید یک امانت‌دار واقعی به خبرنگاران نگاه کنند و از توانمندی آنها در پیش‌برد اهداف توسعه استان بهره بگیرند.

موسوی با بیان اینکه بالاتر از نگاه امانت‌دارانه به اصحاب رسانه و خبرنگاران نگاه می‌کنم، عنوان کرد: در شرایطی که محرومیت در جای جای این استان واضح است باید کمر همت ببندیم تا این مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از استان‌های محروم کشور با بیش از ۵۰ هزار بیکار است افزود: باید فضای اشتغال برای جوانان با واقع‌بینی از ظرفیت منطقه فراهم آید تا بتوانیم پاسخگوی صدها جوانی باشیم که همه ساله ‌از دانشگاه‌های این استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

نماینده مردم در مجلس هشتم تصویب نشدن منطقه آزاد را یک فرصت‌سوزی واقعی در این شرایط توصیف کرد و ادامه داد: در شرایطی که تصویب منطقه آزاد می‌توانست فضای استان را متحول کند و برای صدها جوان فرصت اشتغال به وجود آورد به راحتی و با برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های نمایندگان مجلس این فرصت از دست رفت.

موسوی تصریح کرد: باید پیگیری این موضوع در مجلس دهم در اولویت قرار گیرد همان طوری که در مجلس هشتم شاهد تصویب منطقه ویژه اقتصادی بودیم.

وی تخریب را به دور از آداب شرعی و دینی و اعتقادی توصیف کرد و گفت: به عوض تخریب در عرصه انتخابات پیش‌رو باید رفاقت‌ها جایگزین شود تا همه با همدلی بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در آرایش منطقی و عقلانی و در مرام دین و افکار و اندیشه اسلامی ما تخریب و بی‌آبرو کردن دیگران حرام شمرده شده است، یادآور شد: به دور از تخریب باید نقد منطقی و درست از عملکردها انجام شود.

عدم هماهنگی و تعامل استان اردبیل را فلج کرده است

موسوی با بیان اینکه عدم هماهنگی و تعامل استان اردبیل را ضعیف نگه داشته و توسعه آن را فلج کرده است، تصریح کرد: مجمع نمایندگان قوی نیاز داریم تا بتواند در تعامل با همدیگر کار را به پیش ببرد.

وی ضرورت توجه به بودجه منهای نفت را در کشور با تکیه بر توانمندی‌های گردشگری و ظرفیت‌های بخش کشاورزی یادآور شد و افزود: ما در برنامه ششم توسعه باید به سمتی حرکت کنیم تا برای اولین بار بودجه سالانه منهای نفت را تجربه کرده و در این مسیر گام برداریم.

نماینده مردم در مجلس هشتم توجه به زیرساخت‌های صنعت گردشگری و احداث شهرک صنعتی بین‌المللی را یادآور شد و ادامه داد: ما با داشتن سرعین و صدها منطقه مشابه سرعین به راحتی می‌توانیم در مسیر پیشرفت گام برداریم به شرط آنکه پیگیری مسئولان استان و نمایندگان جدی باشد.

موسوی بیان کرد: اگر اصفهان بعد از برجام و گشایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی صاحب کارخانه پژو شد استان اردبیل کمتر از این استان نیست و باید سهمی از برجام را نیز مسئولان امر متوجه استان اردبیل کنند.

وی با دفاع از فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه و ترویج این فرهنگ در بین آحاد مردم گفت: سی‌دی‌هایی که اخیرا با اعمال برخی از تغییرات در سخنرانی‌های بنده در دانشگاه منتشر کردند اصلا واقعی نیست و نوعی تخریب بوده که با شکایت بنده تعدادی از افراد دخیل به زندان و شلاق محکوم شدند که با گذشت و حلال کردن آنها به این پرونده فیصله دادم.

موسوی ضرورت توسعه برنامه‌های ورزشی به ویژه تقویت و توسعه برنامه‌های ورزش روستایی را یادآور شد و گفت: استان اردبیل اسطوره‌ای همچون علی دایی را تحویل جامعه داده که با تعصب و حضور در میادین ورزشی جزء متعصب‌ترین بازیکنان ما بوده و باید همواره ورزش این استان به خاطر چنین سرمایه‌هایی مورد توجه قرار گیرد.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:27

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از مرگ 2 شهروند تبریزی در گذرگاه‌های شهری و جاده‌ای تبریز خبر داد.

http://fna.ir/S0645D

حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با اشاره به برخورد یک دستگاه خودروی سواری ماکسیما با تیر چراغ برق در کیلومتر 20 جاده تبریز-صوفیان مقابل «چله‌خانه»، اظهار داشت: این حادثه تکنسین‌های پایگاه صوفیان را به محل حادثه کشاند.

وی گفت: متاسفانه تکنسین‌های اعزامی مرگ راننده 58 ساله ماکسیما را در محل تائید کردند.

حسینقلی‌زاده با اشاره به برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با عابر پیاده نیز گفت: با گزارش این سانحه رانندگی، تکنسین‌های پایگاه خسروشاه به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: این سانحه رانندگی نیز در ساعت 23 شب گذشته و در مسیر تبریز _ آذرشهر نرسیده به محدوده پالایشگاه اتفاق افتاده بود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه وقوع این تصادف رانندگی نیز مرگ یک زن 50 ساله را که قصد گذر از عرض خیابان را داشت، در پی داشت.

جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجانشرقی در تشریح علت تصادف رانندگی مسیر کیلومتر 20 جاده تبریز-صوفیان گفت: ناتوانی راننده ماکسیما در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت این سانحه رانندگی گزارش شده است.

میرزاخانی رئیس پلیس راهورشهرستان تبریز نیز در خصوص علت برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با عابر پیاده در مسیر تبریز _ آذرشهر نرسیده به محدوده پالایشگاه گفت: ناتوانی راننده پراید در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه علت این سانحه رانندگی تشخیص داده شده است.


- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:17

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه تنها مرجع اظهار نظر درخصوص تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات استان است؛ اعلام کرد: استفاده از تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تبلیغات انتخاباتی هیچ منعی ندارد.

 به گزارش تابناک هرمزگان، سیدشهاب الدین چاوشی امروز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاعیه دیروز تنها تاکیدی بر رعایت حفظ حرمت و جایگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در تبلیغات انتخاباتی بود اما متاسفانه به شکل مناسبی انعکاس نیافته است.
 
عصر دیروز (پنجشنبه) کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس مصوبه این ستاد استفاده از تصاویر امام(ره) و مقام معظم رهبری در تبلیغات ممنوع است‘ از تمامی داوطلبان درخواست می شود نسبت به رعایت تمامی قوانین تبلیغات انتخابات متعهد بوده و از اقدامات هنجار شکنانه خودداری کنند.
 
براساس قانون‘ فعالیت تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن آغاز و تا ساعت هشت صبح روز ششم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از شروع رای گیری (هشت صبح هفتم اسفندماه) ادامه خواهد داشت.
 
یک هزار و 294 نامزد تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه اصلی استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند.
 
استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
 
این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
منبع: ایرنا

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 184 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:17

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز مدعی شد که اتفاقات بازی مقابل استقلال به ضرر تیمش تمام شده است.

به گزارش تابناک تبریز از تسنیم، فراز کمالوند در نشست خبری پایان بازی استقلال و گسترش فولاد در مورد شکست ۲ بر یک تیمش گفت: به اعتقاد من فوتبال خوب، جذاب و باکیفیتی بود، اما اتفاقات بازی همه به ضرر ما تمام شد. ما در این بازی به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم.

وی ادامه داد: امروز جریان بازی کاملاً تغییر کرد، یعنی هر اتفاقی که در بازی افتاد به ضرر ما بود، از اخراج محمد نصرتی تا گل نشدن پنالتی. البته ما وقتی که گل خوردیم هم دفاع نکردیم و حتی در شرایطی که ۱۰ نفره بودیم حمله می‌کردیم. به استقلال تبریک می‌گویم اما در کل فکر می‌کنم نتیجه مساوی عادلانه‌تر بود.

کمالوند در پاسخ به این پرسش که چرا شهرام گودرزی را با تأخیر وارد بازی کردید، گفت: فکر می‌کردم با توجه به شرایطی که در نظر گرفتم در نیمه اول مقابل استقلال به گل برسیم، ولی این‌طور نشد. بعد از خراب شدن پنالتی هم کلاً روند بازی تغییر کرد و یک مقدار کم‌تجربگی باعث شد امروز نتوانیم به آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم، دست پیدا کنیم./تسنیم

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 167 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:17

به گزارش تابناک یزد، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع مجلس مطلوب از نگاه گروه‌های مختلف سیاسی با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای 29 بهمن مردم تبریز گفت: تا به حال یک سنجش مشخص و علمی راجع‌ به طبقه اجتماعی نمایندگان مجلس صورت نگرفته است، اقداماتی از این قبیل یعنی شناسایی طبقات نمایندگان یا دولتمردان کاری پیچیده‌ است و به راحتی نمی‌توان در مورد آن نظر داد که در کدام مجلس طبقه‌بندی اجتماعی نمایندگان به چه صورت بوده است.

موسوی که در این برنامه با غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران مناظره می‌کرد، در رابطه با طبقه‌بندی اجتماعی نمایندگان مجلس گفت: در کشور ما به این صورت نیست که در اندیشه سیاسی غرب فئودال و بورژوآ مطرح است، ما مفاهیمی داریم که متناسب با فرهنگ بومی و انقلابی ما است که امام خمینی نیز بارها تأکید کردند و در وصیت‌نامه ایشان خطاب به مردم آمده است که نمایندگانی را به مجلس بفرستید که از طبقه متوسط به پایین باشند تا درک و مشکلات مردم را بفهمند.

وی با بیان اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، افزود: نگاه مردم در قالب قانون‌گذاری در مجلس تجمیع و برای دولت ریل‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب این مسئله مطرح شد که مفهوم مستضعف به عنوان یک شاخص و فضیلت در بین نمایندگان بود و به خصوص در ادوار نخست مجلس این عنوان که کاندیدای نمایندگی از بین طبقه پایین است یکی از شاخص‌ها محسوب می‌شد، شاید در نگاه عمومی و نخبگانی این مسئله یک ایراد باشد که طبقه اجتماعی چه تأثیری در صلاحیت یک کاندیدا دارد ولی نگاه کارشناسی امام این بود که نماینده اگر مشکلات طبقه اکثریت مردم را نفهمد ممکن است از نگاه مردم فاصله بگیرد و مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید کردند کسانی که متکی به اشرافیت هستند سکان را به عهده نگیرند زیرا نماینده مجلس باید درد مردم را بفهمد.

* فعالیت احزاب سیاسی باید در چارچوب قانون باشد

موسوی در رابطه با چگونگی فعالیت گروه‌های حزبی شناسنامه‌دار عنوان کرد:‌ آزادی باید وجود داشته باشد و گروه‌های شناسنامه‌دار در چارچوب نظام باید فعال باشند ولی مثال کشور ترکیه را در این زمینه نمی‌پذیرم زیرا ترکیه کشور سطح بالایی برای قیاس نیست و کشور ما بالاتر از ترکیه است حتی به لحاظ توسعه سیاسی نیز کشور ما بالاتر است به طور مثال در بحث امنیت ترکیه را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید یا سطح مردم‌سالاری دینی و نفوذ در منطقه را بین جمهوری اسلامی و کشور ترکیه مقایسه کنید که به مراتب ایران بالاتر از ترکیه است و از نظر وضعیت سیاسی نیز ترکیه اوضاع بسامانی ندارد.

وی افزود: اینکه افرادی به فعالیت شناسنامه‌دار بپردازند برای رشد سیاسی کشور درست و موثر است ولی باید همه گروه‌ها چارچوب قانونی را بپذیرند نه اینکه اگر فقط مسیر به نفع‌شان بود قانون را بپذیرند و اگر نبود معادله را عوض کرده و وارد حیطه‌های غیرقانونی شوند، اگر اینگونه باشد فعالیت به رشد سیاسی کشور کمک نمی‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: بحث آزادی و توسعه سیاسی کشور قابل بررسی است ولی در رابطه با مجلس نمی‌توان صرف رقابت و انتخابات مردم را به صحنه کشاند. همانطور که در انتخابات شورای شهر دوم هم در کشور و هم در تهران بیشترین حجم رقابت در طیف‌های مختلف سیاسی حتی گروه‌های خارج چارچوب رسمی نظام را داشتیم ولی میزان مشارکت در تهران 12 درصد بود یعنی صرف تنوع گروه‌های سیاسی مؤلفه اصلی رشد سیاسی کشور نیست و نگاه مردم این است که این گروه‌ها چقدر مطالبات آنها را نمایندگی می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: اگر 100 گروه هم حضور داشته باشند ولی مطالبات مردم را نمایندگی نکنند، مردم توجهی نمی‌کنند زیرا مجلسی که اینگونه باشد مربوط به احزاب است نه مردم و به همین دلیل مقام معظم رهبری و امام خمینی تأکید کردند که مقوله مطالبات مردم باید در رأس توجهات باشد.

* خطر اشرافیت و سرمایه‌داری در کشور وجود دارد

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: در سطح کلان این باور وجود دارد که متأسفانه به واسطه هژمونی لیبرال سرمایه‌داری و سلطه‌ای که جریان سرمایه‌داری در دنیا پیدا می‌کند بخش صاحب سرمایه در حال مصادره کردن امکانات دنیا به نفع خودش است و شعار جنبش اشغال وال‌استریت نیز 99 درصد در برابر 1 درصد بود. ولی کشور ما روح سرمایه‌داری را نپذیرفته است و نوع حکومت ما اینگونه نیست ولی خطر اشرافیت و سرمایه‌داری وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: در کشور ما در دوره‌های قبلی در دولتی که عنوان سازندگی داشت به صراحت بیان می‌شد که برای توسعه باید بخشی از مردم زیر چرخ توسعه له شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد لیبرال، اقتصادی مبتنی بر قانون جنگل است، گفت: در این نوع اقتصاد ضعیف باید حذف شود و گاهی از باب بیمه‌ اجتماعی صدقه‌ای به مستضعفان داده می‌شود ولی شعار انقلاب ما اینگونه نبوده است. البته استضعاف فکری وجود دارد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: اگر در مجلس ما افرادی ورود کنند که به دنبال طبقه‌بندی اشراف باشند و نتوانند مطالبات مردم را تأمین کنند از جمهوری اسلامی واقعی فاصله گرفته می‌شود و هشدار مقام معظم رهبری نیز همین است.

موسوی گفت: امروز در برخی آرایش رسانه‌ای بخش‌های عقبه‌ سرمایه‌داری دارند و برخی در لیست‌ها تأثیرگذارند که صاحب سرمایه هستند البته حرف من تنها یک گروه نیست و در هر گروهی ممکن است اینگونه باشد.

وی در رابطه با بحث پالایش درونی احزاب که از سوی غلامرضا انصاری مطرح شد، گفت: پالایش درونی در احزاب باید صورت بگیرد ولی ایرادی که وجود دارد این است که ما حزب روشن و مشخص و نهادینه شده در کشور نداریم یا کم داریم و ادعای مسئولان دولتی چه گذشته و چه حال حاضر این است که ما 200 حزب در کشور داریم که این تعداد در دنیا بی‌سابقه است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس عنوان کرد: مدل مواجهه احزاب در مقابل قانون در کشور در زمان برد و باخت متفاوت است، البته در همین احزاب هم شاهد رسوخ افرادی هستیم که به جریان کثیف سرمایه‌داری و اشرافی وصل هستند.

موسوی افزود: من از شخص خاصی اسم نمی‌برم ولی در لیست‌های اعلام شده افرادی هستند که با پرونده مفتوح اقتصادی در حال بستن لیست برخی حزب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دبیرکل یک حزب سیاسی که در بستن یک لیست مؤثر است سابقه محکومیت سیاسی دارد، گفت: چنین حزبی می‌تواند از این فرد اعلام برائت کند یا اجازه ندهد که چنین فردی در لیست آنها حضور داشته باشد و حتی در بستن لیست نیز مؤثر باشد که این مسئله همان پالایش داخلی احزاب به شمار می‌رود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: من از پایگاه گفتمانی به مسئله عدالت و مردم می‌پردازم نه پایگاه حزبی، آنچه مطرح است این است که دولت‌ها به پایداری خود فکر می‌کنند و به دنبال ایجاد حزب هستند ولی تا زمانی که امکان حزب تمیز نباشد مشکلات برطرف نمی‌شود که در این زمان انصاری مسئله بابک زنجانی را مطرح کرد و موسوی نیز در پاسخ گفت، بابک زنجانی و شهرام جزایری هم از آن دسته هستند.

موسوی با بیان اینکه یک نماینده باید براساس عدالت و مطالبه مردمی وارد مجلس شود، گفت: در قانون اساسی آمده است یک نماینده زمانی که وارد مجلس می‌شود نماینده کل مردم است نه نماینده حوزه انتخابیه یعنی حتی اگر نماینده شهر خاصی هم باشد به دلیل اینکه کل کشور یک جنس مطالبه دارند آن فرد باید مطالبات را بفهمد، رکود، بیکاری، تورم و اشتغال جوانان را بفهمد ولی اگر یک نماینده خودش در برج عاج نشسته باشد چطور می‌تواند مشکل مردم را بفهمد؟

* شاخص اعتدال قانون است

وی در رابطه با چارچوب و شاخص افراد و تعادل گفت: در یک جامعه پیشرفته و یک جامعه متعادل شاخص اعتدال قانون است یعنی اگر قانون رعایت شد اعتدال وجود دارد و اگر از چارچوب خارج شدیم دچار افراط شده‌ایم.

موسوی افزود: البته گروه‌های سیاسی معمولاً از نگاه خودشان به افراط و اعتدال نگاه می‌کنند ولی اگر چارچوب قانونی معیار باشد می‌توان تعریف مشخصی ارائه داد که هرچه به قانون نزدیک‌تر به اعتدال نزدیک‌تر می‌شویم و اگر از قانون‌تر شویم افراط وجود دارد.

وی گفت: اگر انتخاباتی برگزار شد و من چارچوب قانونی را نپذیرفتم ولی من یک فرد افراطی هستم، اگر یک نهاد قانونی مسئله‌ای را مطرح کرد و من نپذیرفتم یعنی من یک فرد تندرو و ساختارشکن هستم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه در گفت‌وگو و تعامل نیز قانون‌محوری وجود دارد، عنوان کرد: اگر تعامل هم حول محور قانون باشد می‌توان اعتدال را تعریف کرد.

موسوی اضافه کرد: بین انقلابی‌گری و افراط باید فاصله ببینیم زیرا بین این دو تفاوت جدی وجود دارد، انقلابی‌گری یعنی موتور محرکه‌ای در چارچوب قانونی برای رسیدن به اهداف تعریف می‌شود که گاهی اقدامات در این چارچوب نیاز به ایثار، از خودگذشتگی و حرکت بیش از حد دارد. به طور مثال در منطقه مردمی که برای کنار رفتن حکومت سلطه‌گرشان انقلابی‌گری می‌کنند افراط نکرد‌ه‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اینکه در کدام مجلس با افراط مواجه شدیم، عنوان کرد: در مجلس ششم برخی مواقع افراط را دیدیم یعنی از چارچوب قانونی و اصولی افراط شد و حرف نهادهای قانونی پذیرفته نشد، در این مجلس شاهد ساختارشکنی بودیم زیرا سیاست‌های کلان نظام به چالش کشیده شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اضافه کرد: وقتی سیاست‌های کلان نظام به چالش کشیده شود و سخنانی مطرح صورت گیرد که بیگانگان از آن سوءاستفاده کنند و سیاست‌زدگی ایجاد شود و به مطالبات مردم هم توجه نشود افراط صورت گرفته است.

موسوی خطاب به انصاری که مجلس نهم را یکی از افراطی‌ترین مجلس‌ها در مواجهه با دولت یازدهم عنوان کرد، اظهار داشت: من مدافع هیچ مجلسی نیستم ولی معتقدم بیشترین فریادها از همین مجلس برخاسته شد. یعنی دولت قبل هر کجا که مشکل داشت بیشترین فریادها از همین مجلس بود، در دولت نهم که مجلس هفتم با ترکیب همین مجلس نهم ایجاد شده بود چهار وزیر از لیست پیشنهادی دولت رأی نیاوردند، استیضاح وزیر کشور وقت به دلیل مدرک تقلبی توسط چه کسانی صورت گرفت؟ فریاد نسبت به خانه‌نشینی رئیس جمهوری قبلی توسط چه کسانی بود؟

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در جمهوری اسلامی سؤال از رئیس جمهور توسط این مجلس صورت گرفت، عنوان کرد: من از کلیات دوره‌های مختلف مجلس دفاع نمی‌کنم ولی در مجلس هشتم و نهم نمایندگانی که عنوان اصولگرا داشتند در برابر دولتی که عنوان اصولگرا داشت ایستادند، ببینید در این دوره‌های مجلس نمایندگان اصلاح‌طلب در برابر دولت ایستادند یا نمایندگان اصولگرا.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بیان کرد: در مورد مشکل معاون اول رئیس جمهور چه کسانی ایستادند؟ در همین دوره همان نمایندگان مشکلاتی هم در دولت یازدهم می‌بینند و مطرح می‌کنند.

موسوی گفت: دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده است ولی من مانند شما آن را سفید نمی‌بینم، نمایندگان مجلس در برابر ایرادات این دولت نیز انتقاد می‌کنند، چه کسی در برابر قراردادهای نفتی ایستاده و مشکلات آن را اعلام می‌کند؟

وی اضافه کرد: اصولگرا و اصلاح‌‌طلب واقعی کسی است که در قبال دولت‌ها به منافع خود نگاه نکند، در دولت حال حاضر اصلاح‌طلبان چقدر انتقاد می‌کنند؟ مشکل معیشت، بیکاری و اشتغال از مهم‌ترین مشکلات است چقدر به این مشکلات انتقاد شده است؟

در این زمان انصاری گفت: این مشکلات مربوط به 8 سال دولت نهم و دهم است که 8 سال بودجه کشور از بین رفت.

موسوی در پاسخ به وی گفت:‌ اگر 8 سال بودجه کشور رفت پس چگونه کشور اداره شد؟ 3 سال از عمر دولت یازدهم گذشته است و نمی‌توان تمام ناکارآمدی‌ها را به گردن دولت گذشته انداخت، تا کی باید برای مشکلات از دولت گذشته نام ببریم؟

وی افزود: رکود و مشکل اشتغال از قبل بوده و حالا ادامه دارد ولی رئیس جمهور گفت 100 روزه مسائل را حل می‌کنیم، خرداد 93 برنامه کاری ارائه شد و روحانی گفت از رکود عبور کردیم ولی 3 ماه بعد یعنی شهریورماه بسته خروج از رکود را ارائه داد و یک سال هم گذشت و اتفاقی نیفتاد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: 4 وزیر دولت روحانی رسماً اعلام کردند که ما دچار بحران هستیم و با رکود مواجه شدیم که دوباره بسته‌ای صرفاً مربوط به ارائه وام به مردم برای خارجی کردن بازار خودروسازان ارائه شد، اگر فردی اصلاح‌طلب واقعی است در این زمینه‌ها نیز صحبت کند. آیا پس از 3 سال نباید برنامه جامعی داشته باشیم؟ آیا شما برنامه جامعی می‌بینید؟

در این زمان موسوی خطاب به انصاری که اعلام کرد در دولت نهم و دهم مسائل به دروغ مطرح می‌شد، گفت:‌ یعنی در 8 سال تمام حرف‌ها دروغ بود؟ صفر و 100 دیدن مسائل تعارض ایجاد می‌کند، در تمام دولت‌ها هم خوبی و هم بدی وجود دارد و اینکه بگوییم 8 سال کاملاً مشکل وجود داشته است حرفی در حد بمب‌باران اتمی است.

موسوی ادامه داد: طیف وسیعی از دولت‌مردان در دولت نهم و دهم کار کردند، خدمات بسیاری به مناطق محروم ارائه شد و هدفمند کردن یارانه‌ها که آرزوی دولت‌های قبلی بود اجرا شد.

وی با بیان اینکه من جزء منتقدان دولت قبل هستم و از سوی رئیس دولت قبل مخاطب قرار گرفته و اعتراض شنیده‌ام، گفت: من می‌گویم دولت قبل خوبی‌هایی داشته است و به روستاها خدماتی کرد.

انصاری در میان صحبت‌های موسوی ارائه خدمات به روستاها را به توزیع سیب‌زمینی در میان آنان محدود کرد که موسوی گفت: اگر سیب‌زمینی هم توزیع شده است بهتر از این است که سیب‌زمینی‌ها را زیر خاک فرو کنیم و به مردم ندهیم که ارزان نشود، آن دولت سیب‌زمینی را به مردم می‌داد تا استفاده کنند ولی حالا سیب‌زمینی‌ها خاک می‌شود تا ارزان نشود در حالی که بسیاری از مردم مشکلات معیشتی دارند.

موسوی در ادامه از انصاری خواست تا 3 کلید واژه اساسی حوزه اقتصاد برای پیشرفت اقتصادی را نام ببرد که انصاری از قانون و امنیت نام برد و موسوی گفت: دولت کدام برنامه را برای این مسائل ارائه داده است؟

وی خاطرنشان کرد:‌ مجلس حال حاضر بیشترین همکاری را با این دولت داشته است، برجام را کدام مجلس تصویب کرد؟ آخرین وزیر استیضاح شده دولت 175 رأی از مجلس گرفت، یعنی شما می‌گویید دولت باید 2 سال و نیم فعالیت نکند تا مجلس همراهش سر کار بیاید؟ به نظر من مجلس می‌تواند هم همراه و هم منتقد باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس عنوان کرد: معتقدم مرزبندی با بیرون و جریان‌ها و قدرت‌هایی که به نوعی طمع به کشور دارند یک اصل ضروری است و امام خمینی فرمودند اگر دشمن از شما تعریف کرد ببنید چه مشکلی دارید بنابراین کسی نمی‌تواند وجود دشمن را برای کشور نفی کند و آنهایی که می‌گویند وجود دشمن توهم توطئه است مفهوم دشمن را نفهمیده‌اند.

موسوی افزود: خوش‌بین‌ترین سیاسیون هم نمی‌توانند طراحی قدرت‌های بیرونی را نفی کنند، پس از مذاکراتی که برای برجام صورت گرفت و تعاملاتی که انجام شد قیمت نفت را کاهش دادند یعنی دشمن بیکار ننشسته است و در حال طراحی نقشه‌هایش است و لازم است همه ما در داخل به نوعی طمع را کنار بزنیم.

وی گفت: برخی رسانه‌های خارجی از لیست‌های خاصی تعریف می‌کنند و برخی افراد را تأیید یا رد می‌کنند که این ایراد است. ما در تلویزیون جمهوری اسلامی فضای بازی برای صحبت با مردم داریم و باید جلوی طمع دشمن را بگیریم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: سران لیستی که رادیو بی‌بی‌سی و رسانه‌های بیگانه از آنان حمایت می‌کنند باید محکم بایستند و از انگلیس اظهار برائت کنند، دوره‌ای که انگلیس برای ما تعیین تکلیف می‌کرد و دوره قرارداد وثوق‌الدوله گذشته است، مردم ما انگلیس را به زباله‌دان تاریخ سپرده‌اند.

وی گفت: دشمن واقعیت دارد و اگر از ما حمایت کرد ایرادی ندارد که ما بگوییم آقای انگلیس! ما را با تو صنمی نیست.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 201 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:11

نمایشگاه گل وگیاه، نهال و تجهیزات گلخانه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس آغاز به کار کرد.

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیر‌عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس امروز گفت: این نمایشگاه در دو بخش تولیدات گل و گیاه و بخش محصولات و تجهیزات پرورش گل با شرکت 19 استان در 90 غرفه برپا شده است.

عبدالناصر اسکندری افزود: عرضه گیاهان دارویی، مشاوره برای کشت های گلخانه ای و آشنایی با گل های آپارتمانی از غرفه های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا 30 بهمن از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

آغاز به کار نمایشگاه ملی گل و گیاه در شیراز

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 208 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:11

ترکیب تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال خوزستان در هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور مشخص شد.

به گزارش تابناک قم، تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال خوزستان امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به مصاف هم می‌روند.

بر این اساس صبای قم با ترکیب حامد لک، فرشید باقری، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، فرید بهزادی‌کریمی، پیام صادقیان، کریم اسلامی و محمد قاضی با هدایت علی دایی به میدان می‌رود.

در ترکیب استقلال خوزستان فرناندو خسوس، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، پیمان شیرزادی، سیدجلال عبدی، میثم دورقی، حکیم نصاری، فرشاد جان‌فزا، علی‌اصغر عاشوری، مهدی زهیوی و حسن بیت‌سعید با مربیگری عبدالله ویسی حضور دارند.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:11

آیت الله هاشم زاده هریسی که در مراسم رونمایی از اختراع دکتر نیکو خصلت صحبت میکرد ،با انتقاد از اعتلاف ۵کاندیدای خبرگان، اظهارداشت، مبنای این اعتلاف چه بوده است.

به گزارش تابناک تبریز،آیت الله هاشم زاده هریسی که در مراسم رونمایی از اختراع دکتر نیکو خصلت صحبت میکرد ،با انتقاد از اعتلاف ۵کاندیدای خبرگان، اظهارداشت، مبنای این اعتلاف چه بوده است.
  • ما شهید؛دادیم، مبارزه کردیم، ما سیلی خوردیم اما امروز جریان دیگری است.
  • بایستی اخلاق و محبت برقرار باشد.
  •  عده ای تندروچنین می پندارندکه هرکس ازمانیست علیه ماست همین موضع باعث رقم خوردن یک برپنج درخبرگان استان شده است
  •  به هرکه میخواهید رای بدهید اما به تندروها هرگز.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 214 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:10

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و از طرف دیگر مقام معظم رهبری که نائب امام زمان(عج) است، خط می دهد، مردم بینی انگلیس را به خاک خواهند مالید.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و از طرف دیگر مقام معظم رهبری که نائب امام زمان(عج) است، خط می دهد، مردم بینی انگلیس را به خاک خواهند مالید.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، در سخنانی با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: انتخابات در سه مرحله بسیار اهمیت دارد که یکی از مراحل حساس آن حضور مردم است.

وی افزود: مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رای در ادامه حیات سیاسی‌شان تاکید می‌کنند و نشان می‌دهند که در تعیین سرنوشت‌شان دخالت دارند.

ما این عدالت را باید به عدل جهانی برسانیم 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دخالت مردم در سرنوشتشان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و به مردم احساس هویت و صاحب نقش و تفکر در آینده را داده است، اظهار داشت: ما با حضورمان در انتخابات می‌توانیم دینمان را حفظ کنیم. آمدن پای صندوق‌های رای اعلان این است که ما همچنان مومن به انقلاب، امام، شهدا و اجرای اسلام و عدالت و امر مساکین، فقرا و پابرهنه‌ها هستیم. ما این عدالت را باید به عدل جهانی برسانیم و در این مسیر نیز از پای ننشینیم.

صدیقی ادامه داد: مسئله بعدی این است که اگر حضور مومن و وفاداران به راه امام در انتخابات قوی باشد می‌توانیم شاهد یک مجلس قوی، کارآمد و وفادار به انقلاب و دلسوز پابرهنه‌ها و توده‌های پایین جامعه از نظر اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: اگر خدا خمس و زکات را واجب کرده یکی از جهاتش این است که ثروت یک‌جا جمع نشود. اینکه کسی یک قدرت را داشته باشد درست نیست و نباید اینطور باشد و جریان قدرت بگردد، البته در مورد ولایت فقیه اینطور نیست زیرا او عقل مردم است و باید برای کل جامعه تصمیم‌گیری کند.

من به مردم اعتماد الهی دارم 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تاکید بر اینکه باید در اداره مملکت اجازه دهیم نقل و انتقال قدرت صورت گیرد گفت: دمیدن نفس تازه به جان جامعه امید را در دل مردم زنده کرده و به آنها نشاط جدید می‌دهد به طوریکه هر نفس و چهره جدیدی جلوه تازه‌ای است.

وی اضافه کرد: من به مردم اعتماد الهی دارم و مردم را امین و امام زمانی‌،‌ انقلابی و حزب‌اللهی می‌دانم و کسانی که خلاف این مردم هستند بسیار نیستند و در روزنامه‌های خاصی گنده می‌شوند و در فضای مجازی به آنها پرداخته می‌شود و باد می‌کنند. مردم به ولایت رای داده‌اند، مردم تا آخر حیاتشان با ولایت نفس می‌کشند و آن را به ارث برده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه برخی ازابتدای انقلاب در موقعیت‌های مختلف بودند و گردن‌کلفت شدند، تصریح کرد: عناصر جدید که در انتخابات وارد شده‌اند ابتکارات جدید با خودشان می‌آورند که باید به این عناصر توجه شود.

خطیب نماز جمعه تهران به توطئه‌های دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برای شرکت نکردن در انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از اینکه از حضور مردم در پای صندوق‌های رای نا امید شد برای اولین بار در رسانه‌های بیگانه می‌گویند که همه باید در پای صندوق‌های رای حضور یابند، اما آنها پایگاه شورای نگهبان را دائما تخریب می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده انقلاب امروز هم در قضیه هسته‌ای که شهدایی را از ما گرفتند و کسی را محکوم نکردند و قلب مسلمانان را می‌شکافند، اینها داعش نیستند بلکه انگلیسی نیستند، اینها اوج خباثت‌شان را نشان داده‌اند.

صدیقی تصریح کرد: دشمنان نظام باید بدانند که مردم این رهبر را مثل جان عزیز می‌دارند. دشمن نمی‌تواند به هیچ وجه فاصله‌ای بین مردم و رهبری ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن هجمه‌ها علیه شورای نگهبان تاکید کرد: دشمنان از ابتدای تاسیس نهاد شورای نگهبان هجمه‌هایی را وارد کرده و می‌کنند به طوریکه مطالبی که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی فرمودند به خوبی مسیر را روشن می‌کند که اینها از روی انحراف است و آنها می‌خواهند مجلس آینده را بی‌اعتبار کنند.

وی ادامه داد: به کسانی که هم‌صدا با دشمنان به شورای نگهبان حمله می‌کنند می‌گویم که اعتبار شما از کجاست؟ آیا اعتبار شما از جبرئیل است و جبرئیل به شما نازل شده یا از قانون؟ مگر این پایگاه اعتبار برای شما کسب نکرده است؟ این کار به ضرر قانونی بودن شماست.

صدیقی با بیان اینکه رای و قلب مردم همواره از نهاد شورای نگهبان حمایت می‌کند اظهار داشت: امام از شورای نگهبان حمایت کرده است، مردم در مورد شما که به شورای نگهبان حمله می‌کنید چه قضاوتی کنند و چه بگویند؟ اینها می‌خواهند متدینین را به عنوان عناصری تندرو معرفی کنند. از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و یک طرف نایب امام زمان راه را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم بینی انگلیس را با حضور در پای صندوق‌های رای به خاک خواهند مالید، گفت: مردم ما دشمن آمریکا و انگلیس هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی‌شان حمایت کرده‌اند و این غیرت را در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

 امام زمان چشم خداست و هوای مردم را دارد

وی با تاکید بر اینکه برخی با تخریب شورای نگهبان می‌خواهند پروبال ولایت را بچینند گفت: آنها که به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا گرفته‌اند؟ معلوم می‌شود اینها نظام را قبول ندارند؛ این پررویی، بی‌حیایی، جسارت و حماقتی که آمریکا و انگلیس همانند جریان فتنه علیه شورای نگهبان وارد کرد‌ه‌اند امروز هم می‌گویند که مردم به استوانه‌های نظام که با ولایت بوده و از آبرو و حیثیت‌شان گذشته‌اند رای ندهند.

صدیقی ادامه داد: سوال این است که چرا این قدرت‌های کینه‌ورزی که از هیچ خیانتی نسبت به ما کوتاهی نکرده‌اند اینطور رفتار می‌کنند؟

وی اضافه کرد: مردم به کسانی‌ که انگلیس می‌گوید رای دهید رای نمی‌دهند و به کسانی رای می‌دهند که انگلیس می‌گوید رای ندهید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین ضمن گرامیداشت 22 بهمن و قیام مردم تبریز گفت: مردم آذربایجان همیشه در دینمداری و شیدایی به امام حسین سنگ تمام گذاشته‌اند که سرمایه‌هایی برای انقلاب محسوب می‌شوند که باید از آنها تشکر کرد. اینها انقلاب را گرم کردندتا این انقلاب و نظام به ثمر رسید.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: امام زمان چشم خداست و هوای مردم را دارد و می‌بیند که مردم با این خون شهدا، انقلاب و شجره طیبه چه می‌کنند.

وی افزود: امروز به قیمت خون شهدا پرچم ولایت به اهلش رسیده است، امام (ره)‌ پرچم ولایت علوی را احیا کرد به طوریکه انقلاب پشتوانه آرامش و امنیت مردم است و امام زمان (عج) می‌بیند که مردم با نایبش چه برخوردی دارند.

صدیقی همچنین تاکید کرد: مردم در این 37 سال مردانه،‌ عاشورایی، حسینی و ظهیری بودند که واقعا جای تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر به آخرت ایمان داشته باشیم تحت تاثیر هیجانات حزبی و گروهی نشده و تحت تاثیر آمریکا و ایادیش قرار نمی‌گیریم

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:10

تیم فوتبال گسترش فولاد با چند تغییر به دیدار حساس خود مقابل استقلال خواهد آمد.

 ترکیب 11 نفره گسترشی‌ها برای بازی امروز به شرح زیر است: داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، سیدمحسن حسینی، محمد نصرتی، محسن حمیدی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا، محمدامین درویشی، داریوش شجاعیان، محمد ابراهیمی.

* گسترشی‌ها نیمکت ذخیره پرستاره‌ای دارند و بازیکنانی مثل سیدصالحی، نریمان جهان، گودرزی، گئورگیف، کوهنورد و ... به عنوان گزینه‌های تعویض در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

* امید نظامی پور مدافع راست ثابت گسترش جای خود را به محسن حمیدی داده است.

* با ادامه مصدومیت مصطفی اکرامی، مرتضی اسدی بازیکن باتجربه گسترش در پست دفاع چپ به میدان می‌رود.

* داریوش شجاعیان به همراه امین درویشی، محمد ابراهیمی و لئوناردو پیمنتا 4 عنصر تهاجمی گسترش هستند.

* مگنو باتیستا و امیرحسین کریمی دو هافبک انرژیک گسترش، نقش زیادی در مسابقه امروز خواهند داشت.

* زوج سیدمحسن حسینی و محمد نصرتی قلب دفاع گسترش را شکل خواهند داد.

* همانطور که پیش بینی می شد داود نوشی صوفیانی به جای گئورگیف در دروازه گسترش قرار گرفته است.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:10

امام جمعه موقت سنندج گفت: روز انتخابات یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است چرا که مردم با انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته، مجلسی مقتدر و باشرافت خواهند ساخت که در سرنوشت مردم تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد موضوع انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال اشاره و اظهار کرد: روز هفتم اسفندماه روز عملیاتی کردن عزم جدی مردم در دفاع از انقلاب و کشور است.

وی گفت: هفتم اسفندماه روز حماسه حضور است که مردم کردستان نیز همگام با ملت ایران پای صندوق‌های اخذ رأی حضور می‌یابند و مشارکت گسترده، یاوه‌گویی‌های دشمنان را پاسخ می‌دهند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: روز انتخابات یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است چرا که مردم با انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته، مجلسی مقتدر و باشرافت خواهند ساخت که در سرنوشت مردم تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: همه باید به عنوان یک تکلیف در انتخابات پیش‌رو شرکت کنیم تا پاسخ کوبنده‌ای به آنانی بدهیم که مردم را از حضور در انتخابات نهی می‌کنند.

منبع: فارس

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 199 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:04

تابناک گیلان و به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، این اقدام با هدف صیانت از اقتدار نیروهای مسلح و اهمیت عدم‌مداخله نظامیان در جناح‌بندی‌ها و تبلیغات سیاسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان صورت گرفت.

با برنامه‌ریزی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان، در شش‌ماهه دوم سال 94 با اعزام قضات به اقصی نقاط استان 16 دوره آموزشی دراین‌ارتباط برگزار و 1309  نفر از کارکنان نظامی و انتظامی با مسائل مرتبط آشنا شدند.

در این دوره‌ها، مجازات جرم مداخله، شرکت یا فعالیت در دسته‌بندی‌ها و مناقشات سیاسی و تبلیغات انتخاباتی، عضویت در احزاب و جمعیت‌های سیاسی موضوع ماده 40 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح و مواد 41 و 49 آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح تشریح شد.

همچنین عمل به رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نیروهای مسلح در فعالیت‌های انتخاباتی و بخشنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص مورد تأکید قرار گرفت.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:04

تابناک گیلان: همزمان با سومین روز برپایی نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، نشست تخصصی گردشگری غذا با حضور کارشناسان، محققان و صاحبنظران برگزار شد، در این نشست مسائل مختلف مرتبط با گردشگری غذا و اهمیت صنعت غذا در حوزه گردشگری بحث و بررسی شد.
رشت رتبه نخست غذای خلاقانه جهان +عکس

مهسا مطهر یکی از سخنرانان این نشست که به موضوع رابطه  بین فرهنگ و خوراک در عرصه گردشگری پرداخت، گفت: یکی از ویژگی‌های مکتب آشپزی و سفره ایرانی جا افتاد غذاست، جا افتادن غذا یکی از ویژگی‌های سفره ایرانی و طعم ایرانی است. در صورتیکه در چین و ژاپن غذا فقط کمی تفت می‌خورد و به خوبی پخته نمی‌شود اما در سبک ایرانی پختن و در هم رفتگی مزه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه رشت رتبه نخست در غذای خلاقانه در یونیسکو را دارد، عنوان کرد: آرایش غذا در مکتب ایرانی با غذای دیگر کشور ها فرق دارد که نیازمند بازبینی است.

به گزارش میراث فرهنگی، نصر الله پیشرو - استاد دانشگاه نیز در سخنرانی خود به جایگاه صنعت غذا در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ما علم آشپزها را باید بالا ببریم تا گردشگران از آن لذت برده و جذب گردشگر داشته باشیم.

وی به شکل ظاهری غذاها اشاره کرد و گفت: جاذبه ظاهر غذاها باید بر اساس سلیقه گردشگران خارجی تنظیم شود زیرا این موضوع می‌تواند نقش مهمی در گردشگران داشته باشد.

پیشرو اضافه کرد ما باید خود را به زیر ساخت‌های دیگر کشورها نزدیک کنیم و در عین حال زیرساخت های خودمون را نیز حفظ کنیم.

طاها سلامی - کارشناس گردشگری گفت: بازاریابی اجتماعی یعنی اینکه به خودت فکر کن به سازمان، به جامعه، به برند، به فرهنگ، بازاریابی یعنی  هنر زندگی. بشر در دنیا یک برابر و نیم درآمدش را هزینه غذا می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار یک گردشگر از نیازش شروع می‌شود، گفت: ما در سر سفره علاوه بر نیاز گرسنگی، امنیت غذا را هم باید حفظ کنیم و همچنین امنیت اجتماعی.

این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: غذای محلی نقش اساسی در انتخاب گردشگر دارد و می‌تواند نماد فرهنگی آن کشور باشد.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 165 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:04

حرکت‌های سازمان یافته که گروهی را در کشور شهید می‌کردند امروز تمام شده و این به برکت خون شهداست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.

 سردار محمد پاکپور در آیین رونمایی از نوزده جلد کتاب «شهدای مدافع حرم» که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و خانواده‌های این شهدا در یگان ویژه صابرین برگزار شد، گفت: حضور شهدای مدافع حرم در خارج از مرزهای اسلامی دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: ما در منطقه‌ای آشوب‌زده و آشفته قرار داریم که قریب به 60 درصد مرزهای آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از سوی حاکمان‌شان ندارد و در دست تروریست‌ها قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل آشفتگی موجود در آن سوی مرزهای ما استقرار گروه‌های تروریستی در منطقه است و اکنون باید امنیت جمهوری اسلامی تا حدود هشت سال پیش و در سال‌های 86 و 87 مقایسه شود که چگونه آن زمان ما با گروه‌های سازمان یافته تروریستی می‌جنگیدیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه به شرایط شهر زاهدان و واگذاری امنیت جنوب شرق کشور به نیروهای سپاه اشاره کرد و گفت: ناامنی زاهدان طوری بود که می‌آمدند در جاده ایرانشهر به چابهار به راحتی اتوبوسی را نگهداشته و مردم را گروگان می‌گرفتند اما از سال 89 طبق فرمان فرماندهی کل قوا قرار شد امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند که این امنیت مدیون خون شهداست و از سال 90 عملیات‌ها آغاز شد و فرزندان و همسران شهید شما بودند که خون دادند تا این امنیت حفظ شود.

وی با بیان این‌که «اکنون ما دشمن را آن سوی مرزها زمینگیر کرده‌ایم» تصریح کرد: حرکت‌های سازمان یافته که گروهی را در کشور شهید می‌کردند امروز تمام شده و این به برکت خون شهداست.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 178 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:30

یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد با موضوع بررسی تصویب بودجه سال آینده شهرداری برگزار شدوبه شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر تذکر رسمی داده شد.

به گزارش تانباک لرستان ،یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورایاسلامی شهر خرم آباد با موضوع بررسی تصویب بودجه سال آینده شهرداری برگزار شد.

حسن آذری رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: تذکر رسمی به شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر ارسال داده می شود.

پس از گذشت یک ساعت از شروع جلسه معاون اداری مالی و مسئول بودجه شهرداری به جلسه آمدند تا پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشند.

رضا بردبارمعاون اداری مالی شهرداری خرم آباد در این جلسه تصریح کرد: با توجه به مبانی مردم سالاری دینی احترام به شورای اسلامی شهر احترام به همه مردم است.

بردبار با بیان اینکه بودجه شهرداری عملیاتی نبوده و برنامه ای و بدون شک یک برنامه تفصیلی سالانه است، بیان کرد: شهرداری دارای یک واحد درآمد و یک واحد هزینه تحت عنوان حسابداری و یک واحد بودجه دارد که باید یک برنامه تفصیلی سالانه بین درآمدها و هزینه هایش بریزد که اگر درآمدها کافی نباشد نمی تواند ریزپروژه های عمرانی تعریف کند.

معاون اداری مالی شهرداری خرم آباد با این بیان که درآمدهای شهرداری محدود بوده و در ۱۴ فصل هستند، ادامه داد: بخش عمده درآمدهای شهرداری به درآمد مردم متصل است و به دلیل محدود بودن بودجه شهرداری سیاست خود را انقباضیقرار می دهد.

حسن آذری رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد در این جلسه عنوان کرد: روز گذشته جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با حضور انجمن های مردم نهاد برگزار شد و به نتیجه های خوبی برای پاکسازی شهر در ایام انتخابات رسید.

وی افزود: شعارنویسی در ایام انتخابات بیشترین هزینه ها را به شهرداری تحمیل می کند.

عبدالله عزیزپور رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این جلسه گفت: بودجه سال ۹۵ شهرداری خرم آباد نسبت به بودجه ۹۴ حدود ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

عزیز پوربا بیان اینکه مقرر شده با توجه به بدهی های فراوان شهرداری پروژه جدید تعریف نکند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه ها بخشی از آن انجام شده و نباید تعطیل شوند اما انحراف از بودجه سال آینده روز به روز بدهی های شهرداری را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر شهرداری خرم آباد برابر برنامه پیش بینی شده پیش برود و متمم قبول نکند با مشکل بودجه مواجه نخواهد شد، ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری چیزی به اسم وام تعریف نشده است.

عزیزپور با بیان اینکه برای سال آینده شهرداری خرم آباد از لحاظ درآمد و منابع تامین اعتبار ۱۷۳ میلیارد و ۴۰میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفتهشده است، تصریح کرد: ۴۶ درصد از این مبلغ معادل ۸۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان سهم اعتبارات جاری و ۵۴ درصد دیگر معادل ۹۲ میلیارد و ۸۳۰میلیون و ۷۶۰هزار تومان سهم اعتبارات عمرانی است.

عبدالله عزیزپوریادآور شد: اولویت شهرداری باید تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد و نباید اجازه داد پروژه ها به آثار باستانی تبدیل شوند.

تذکر رئیس شورا به شهردار خرم آباد

آذری بیان کرد: تذکر رسمی به شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر ارسال داده می شود.

برخی از اعضای شورا مانند محمد حسین پور و جافر وفایی و فرشته طهماسبی به حاضر نشدن شهردار و معاونان وی برای پاسخ به سوالات اعضا در جلسه اعتراض داشتند.

علی جهان آرا عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه در جلسات کمیسیون بودجه این برنامه ها کارشناسی شده و حضور شهردار لازم نیست، تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم افزایش بودجه شهرداری نسبت به سال قبل کمی بوده و طبق تورم اعتبار ۱۷۳ میلیارد همان ۱۳۸میلیارد تومان سال قبل است.

جهان آرا با بیان اینکه هدف ما از برنامه ریزی بودجه این است که متمم و وام و... اضافه نشود، تاکییدکرد: ولی با این افزایش ۲۰ و چند درصدی بر اساس نرخ تورمانتظار نداشته باشیم ما را جلو بیندازد.

- - , .

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:30